Annons:
Etiketterglasporslin
Läst 2491 ggr
Madelone
2015-03-06 17:17

Fråga om decoupage.

Hej.  Jag funderar på att testa decoupage på lite Krukor. Jag vet att man kan använda det till trä oxå. Men det jag undrar mest är va man kan använda det på?  När jag googla värka det som man kan använde det på glas och ljus med…  Och kan man använda samma lack till allt i så fall? Har aldrig gjort det här.

Annons:
[krysopras]
2015-03-06 17:37
#1

Ljus har jag inte provat. Lerkrukor (oglaserade) är svårt för om de blir fuktiga (som de blir om man har jord och växter i) så lossnar decoupagen. Använder man dem som ytterkrukor så funkar det givetvis, fast ta extra tapetklister, lergods suger åt sig.

Gör man ytor som slits mkt t ex bordsskivor måste man lacka flera ggr och låta torka ordentligt innan man använder det. Spara också lite av det du använder som material så du kan "laga" om det skulle behövas.

Madelone
2015-03-06 18:51
#2

Okej. Då vet jag lite mer nu. :) tack :D

Marinas Mix
2015-03-06 19:00
#3

Finns flera olika sorters lack/lim, beroende på vad du ska göra decoupaget på.
Det jag använder just nu är för porslin och heter Porcelaine150. Finns på Panduro

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Madelone
2015-03-06 22:56
#4

Okej. jag får kolla det.. :)

mariannele
2015-03-07 10:34
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Just nu dekorerar jag askar. Först limmat på gamla notpapper. Sen utstansade figurer. Tapetklister går bra. Men nu använder jag all-lim utspätt med lite vatten. Tänker spraylacka sen.

Niwa
2015-03-14 14:12
#6

Jag blandar trälim med lite vatten har använt detta till trä och betong än så länge

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Annons:
Upp till toppen
Annons: