Annons:
Etikettljus
Läst 2017 ggr
Jinaum
2014-12-03 00:45

Ljusbehållare

Hejsan! Jag hittade hit för jag har en brinnande fråga jag inte funnit svar på.

Jag har hittat massa olika tips för vad man kan gjuta ljus i, men de mesta är för stort för mig. Vill ha pytte ljus.
Jag funderade på om t.ex. ischokladformar i aluminium kan fungera? Eller blir det för varmt för dem när man gjuter?

Tack på förhand :)

Annons:
Emo
2014-12-03 07:00
#1

Värmen blir väl först problem när ljusen brinner, så ställer du dem på lämpligt underlag och inte för tätt, så låter det som ett bra förslag om du har en fin lösning på hur du ska få veken rätt i ljuset.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Jinaum
2014-12-03 07:37
#2

Jo det är ju nästa komma på. Funderar på om man kan ta ett häftstif å börja metalpiggen och hålla fast veken på någe sätt. Den e ju liten å bra, bara den e tillräckligt tung.

Carrosh
2014-12-07 01:46
#3

Kapsyler från glasflaskor blir rätt pyttesmått, om det är vad du är ute efter :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Jinaum
2014-12-07 21:56
#4

Inte redigt så pyttesmått :P Ska brinna lite längre än så :P (är jätte omständig)

Carrosh
2014-12-07 23:59
#5

Ah okay. Skulle nog tro att ischokladformar kan vara lite svåra att hålla form på, om man inte sätter typ dubbel/tredubbel. Men du får testa dig fram. Du kan ju köra lite grann stearin i taget, låta stelna lite innan du häller på ett lager till osv.

Nu fick jag själv en idé till ljus. Glasburkar från ansiktskräm kan man nog göra ljus i :)

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

Sammet1
2014-12-08 21:18
#6

Skruvlocken till vin- eller glöggflaskor? Ungefär lika stora som ischokladformar, men betydligt stabilare.

**Surface of Velvet
**Core of Steel

Annons:
Jinaum
2014-12-08 23:35
#7

Ah de kan nog vara en bra idé. Dom är ju lite högre de korkarna.

Upp till toppen
Annons: