Annons:
Etiketttvålar-skönhet
Läst 2080 ggr
javetinte
2014-11-30 16:16

Body scrub med karamellfärg?

Jag tror jag har hamnat rätt.

Jag har kollat mycket på youtube på såna DIY om hur man gör egen bodyscrub. Och där avänder dom karamellfärg för att få en finare färg. Och de blir ju finare. Men är de så smart att använda de när man ska ha de i tillexempel ansiktet? Eller färgar den inte av sej då den är i sockret osv?

Någon kunnig?🤔

Annons:
Niwa
2014-11-30 16:31
#1

jag har inte gjort scrub, men badsalt.
har använt karamellfärg i det, än så länge har jag inte blivit färgad, men det började lukta unket i förpackningen efter en tid. Dock hade jag doft essenser i också då.

det finns något som heter tvålfärg bl.a på Panduro och även aromer. Dessa använder jag enbart nu när jag gör något

http://www.pandurohobby.se/search?q=tv%C3%A5l

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Whippet
2014-11-30 16:37
#2

Lite OT istället för att starta en ny tråd, men kan man använda fint sand, typ chinchilla sand som man har till hamstern, sand som rinner mellan fingrarna, och som finns på stränderna :P vet inte hur jag ska förklara eller ska man ha lite grövre? Tror jag har någon akvarie sand som det är grövre sandkorn i

I'm out Vilar huvudet i handen

javetinte
2014-11-30 17:48
#3

#1 Så du tror inte de gör något om jag droppar i en droppe karamellfärg?

#2 taken med body scrub är väl att de ska scrubba, och de gör de ju inte så mycket om man använder finkornigt..? (:

Niwa
2014-11-30 18:04
#4

tror inte det gör något men sedan .. badsalt har man i badet/vattnet och scrub ska man ju verkligen gnida in. du kanske ska testa på en mindre mängd o testa på benet eller annat gömt ställe 😃

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Upp till toppen
Annons: