Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 1925 ggr
Vargkvinnan
11/24/14, 4:43 PM

krympplast

Hejsan! Jag håller på en del med krympplast och testade nu den genomskinliga plasten. Jag köpte permanenta färg pennor eftersom det är dom som ska funka men är inte nöjd med resultatet. Man ser strecken för tydligt efter man krympt dom. Min fråga till er är om ni hittat någon annan färg som funkar? Testade även med glas färg men den blev inte så klar som jag ville. Tack på förhand.

Annons:
Marinas Mix
11/24/14, 6:49 PM
#1

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Vargkvinnan
11/25/14, 11:18 AM
#2

Nä testade med overheadpennor. Tyckte dom va så dyra dom andra. Men eftersom allting blir förstärkt när plasten krymper är det ju egentligen inte så konstigt om man ser strecken… 

Vill bara få det snyggt :-)

Grace2009
11/25/14, 9:13 PM
#3

När jag gick på fritis för många många år sedan fick vi pyssla med krympplast. Vi färglade med vanliga träpennor (Ni vet sådana hära http://www.aba-skol.se/produktmedia%5Cbilder%5Clarge%5C2093544.jpg ). Man fick rita väldigt hårt så det täckte bra, och jag vill minnas att resultatet blev bra, men det är som sagt länge sedan. Men krympplasten kanske är annorlunda nu för tiden?

mimåne
11/25/14, 9:18 PM
#4

Vet ni hur man får hål i de här plattorna så att det ser snyggt ut? Förutom med den dyra håltagaren som finns att köpa? Jag funderar på om man kan borra hål i den? :P

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Grace2009
11/25/14, 9:21 PM
#5

#4 Ska du ha som på ett smycke? Du kanske kan lirka in den i ett vanligt hålslag, det gjorde vi på fritis! (Jag blir lite sugen på att köpa krympplast och prova det igen nu…)

mimåne
11/25/14, 9:26 PM
#6

Får jag fråga också var ni köper det? På panduro verkar det bara finnas stora ark som säljes ett och ett för 90spänn.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Annons:
mimåne
11/25/14, 9:27 PM
#7

Som nyckelring tänkte jag :) Men blir det inte alldeles för litet hål med en vanlig håltagare?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Grace2009
11/25/14, 9:32 PM
#8

#7 Jadu… Jag kommer inte riktigt ihåg. Vi gjorde halsband med mattvarp… Om du har en spillbit krympplast kan du ju smälta en prov? Eller någon annan kanske har koll?

Vargkvinnan
11/29/14, 1:19 AM
#9

#3 Det funkar bara på den vanliga, det är den genomskinliga jag har problem med :-)
#4 Jag köpte en håltagare på Lidl för 50kr tror jag men den är inte så bra. Får ta i för kung och fosterland för att få hål på plasten. Har inte testat att göra hål efter men borde funka med en borr. Annars kan man ju använda en nagelsax innan man krymper den?

#6 Jag köper på panduro. Kostar 80nånting men är fler än ett ark i förpackningen. Kommer inte ihåg hur många dock.

Upp till toppen
Annons: