Annons:
Etikettfrågor-o-svar
Läst 9596 ggr
Tin-Tin
11/4/07, 12:37 PM

Någon som börjat på julkorten?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I år har jag verkligen problem att bestämma mig…eller ens att hitta inspiration faktiskt.. det har varit så himla rörigt runt mig det senaste året så det är slut i hjärnan käns det som..
Så jag skulle nog behöva lite hjälp på traven i år.. dels med juldikt och med utformning av korten..
Har ju gjort en hel del till mitt ena gudbarn som hon skulle ha på en basar på dagis, så det är nog därför jag är så slut i hjärnan på hur mina egna ska se ut i år.. Glad
Så är det någon som har börjat?
Några tips eller kanske bilder på tidigare julkort man har gjort?
Och juldikten gör jag ju alltid egen varje år…men i år är det totalblokering..hjäääälp! kanske andra förslag än dikt?

Så släng in lite bilder, juldikter, tips eller förslag Glad
Jag kan slänga in lite av det jag har gjort tidigare så kanske det kan vara till hjälp för någon annan….Skrattande

Annons:
Nettan_L
11/4/07, 1:45 PM
#1

Vilka fina julkort :) Hade jag fått ett sådant hade jag blivit glad ;)

Tin-Tin
11/4/07, 2:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

GladTack! slänger in lite fler i samma tema…

Tin-Tin
11/4/07, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Synd några av korten blev suddiga…

Tin-Tin
11/4/07, 2:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ett till…

Tin-Tin
11/4/07, 2:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Ytterligare ett…

Tin-Tin
11/4/07, 2:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Mycket mörk bild.. men marinblått, silver och vitt tema..

Annons:
Tin-Tin
11/4/07, 2:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Liknande tema.. tyvärr något suddig bild..

Tin-Tin
11/4/07, 2:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Samma kort inuti.. med denna dikt i som jag skrivit själv och som ni får kopiera hur ni vill om ni skulle vilja ha den i egna julkort Glad Där syns även kuvertet som också dekoreras.

Såhär står det i alla fall inuti:

Den kastar sig mot kinden, Denna isande vintervinden… Julen närmar sig och det blir ett fasligt styr, Några städar och några syr..

På köksbordet står högar av nylagad marsipan, Och i vardagsrummet står det en härligt doftande gran. Adventsljusen i fönstren lyser, Och hela familjen myser..

Julstämningen sprider sig i vårt hus, När glöggen hälls i små röda krus, det knarrar i en dörr.. Och in kliver tomten, som alltid förr..

Denna härliga tid när familjen ses Det blir kramar till alla och presenter ges Barnen rosas för allt det snälla de gjort, Och allt det trista glöms fort bort..

Nu är det åter dessa tider Då julens värme sprider.. Nu ska det firas, och bara ha kul, Kära familj och vänner, ha en underbar jul!

Tin-Tin
11/4/07, 2:24 PM
#9

Här är en dikt som jag använde ett annat år, även denna får ni kopiera hur ni vill då jag har skrivit den själv.

Stjärnorna tindrar ovanför
När Rudolf  kommer flygande utanfö
**r
*Flingorna faller så *vackert i skyn,Barnaskratt far genom byn
****Man skyndar med glitter och pepparkakshus
*När värmen sprider från nystöpta ljus Familjerna samlas, och smakar på knäck, Och in kliver tomten med sin julesä*ck.
*God jul! ropar barnen så högt som de kan Till denna efterlä*ngtade juleman.
*Hoppas att vad ni önskat får, Om nu ni alla varit snlla i år?

Nettan_L
11/4/07, 2:27 PM
#10

Jätte fina, säljer du dina kort el skickar du bara dem som julkort? Skulle kanske ta och göra kort igen :)

Tin-Tin
11/4/07, 3:17 PM
#11

#10 Jag gör bara kort att ge bort till jul och födelsedagar o liknande.. dock är det ju oftast så roligt att man skickar folk kort för minsta lilla sak… Skrattande Kul att du gillar dem…och ännu roligare om man kan peppa någon att börja igen Glad

Linn
11/5/07, 10:48 PM
#12

riktigt mysiga dikter! :) och väldigt fina kort.

____________________________________________________

Linn

Sajtvädinna Florist.ifokus
Medarbetare GodaNyheter.ifokus och Barnlöshet.ifokus

Sehvrin
11/6/07, 1:04 AM
#13

Har inte börjat tillverka dem ännu, men jag har en del idéer. Det kommer iofs inte bli i den stil som visades här (jättefina kort, förresten) utan jag kommer göra klassiska med motiv och förhoppningsvis lyckas jag ta fram ett passande motiv till alla som jag ska skicka till (är ju roligare med egenritade julkort =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
Tin-Tin
11/6/07, 1:06 AM
#14

 Glad *suger åt mig berömmen*

isnornin
11/6/07, 7:30 AM
#15

Men du… vilka kort, de är enormt fina!!!

MVH Isnornin

isnornin
11/6/07, 7:31 AM
#16

jo då har börjat, det finns bilder i mitt album…

MVH Isnornin

Faxlin
11/7/07, 6:10 PM
#17

Bara älskar dina juldikter som du skrivit. Dessa kommer kopieras. Jag brukar inte skicka julkort, är usel på det. Men i år måste jag för att få skicka dessa. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Tin-Tin
11/7/07, 6:55 PM
#18

Vad snälla ni e allihopa! Tack!
#16 jättefina kort du har gjort! ser väldigt proffsiga ut!
Har varit och sugit åt mig lite ny inspiration i dag i min favvobutik papperi-ett. De har en hel del bra ideér när det gäller kortmakeri.. får se om det blir bra :)

#17 Åh vad roligt att du gillde mina dikter.. i kväll tänkte jag försöka kläcka fram årets juldikt…har ju inte fått till det ordentligt ännu…svårt i år… känns som om man redan har skrivit allt… man kan ju ha ett recept på typ pepparkakor eller polkagrisar inuti…det får bli något sådant om jag inte får till en dikt i år..

Denna kommentar har tagits bort.
lisopasi
11/7/07, 7:03 PM
#20

Fina kort, jag har börjat fundera lite grann, men det ska vara pysselvänligt för barn :)  Har du en mall till renarna som du kan dela med dig av?

/Linda

Annons:
Tin-Tin
11/7/07, 7:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Just denna dikten var så lång så jag bestämde mig för att ha in den i en mini-bok som jag tillverkade av samma papper som var på kortet, en vers per sida gav en fin liten bok Glad
Gjorde dessa korten både från mig och från en kompis då det ändå skulle till samma personer, därför fick de även dubbelkort med flera bilder i från både mig och kompisen.. så det blev sex sidor med bilder…. Boken klistrade jag bara fast med lim på sista insidan…

isnornin
11/7/07, 7:21 PM
#22

Tack för komplimangen Tin-Tin:)

MVH Isnornin

Tin-Tin
11/7/07, 8:26 PM
#23

#20 renen är gjord med Quick cutz dies…  så det finns tyvärr ingen mall…

lisopasi
11/7/07, 8:27 PM
#24

ok tack ändå

kissan78
11/7/07, 8:35 PM
#25

#19 Jag har så rå humor så jag bara älskade den dikten, tyvärr känner jag nog ingen att skicka den till!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Tin-Tin
11/7/07, 9:28 PM
#26

#25 Glad hihi…precis…det får vara väldigt nära, förstående vänner … Skrattande

SofiaDalarna
11/6/08, 1:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Vilka roliga dikter! :D Och dina julkort är fina! Skickar med en bild på ett julkort jag gjorde förra året. Bokmärken och olika band gillar jag! Om man inte vet vad mans ska göra för kort så kan man ju fundera på om man vill göra ett kort i någon speciell färg. T.ex. rött, grönt, silver, guld, blått… Jag tänkte göra lite av varje i år… Sen kan du ju se över materialet du har och se om du får någon inspiration till ett kort då… Lycka till!

Annons:
Loria
11/6/08, 4:52 PM
#28

Själv så gillar jag inte julen, men pysslet (mamma är av nån anledning tvärt om, kan ha o göra med att vi var 5 ban som ville pyssla, pluss allt det vi drog med oss från skolan).

Hur som helst bestämde jag mig ett år för att göra julkort, jag började med gulliga tomtar o ljus o änglar o sånna motiv… Dock urartade det hela och till sist gjorde jag ett juljort som var en ugn, o när man öppnade luckan satt det en tomte där i… Då insåg jag att det var dags att sluta och överlåta det till dem som gillar julen. Hoppas en dag att jag finner samma ro i helgen… annars kommer väl eventuella barn att hata en när de växer upp…

Migoff
11/6/08, 6:07 PM
#29

Blev inspererad och satte igång att göra fyra kort derekt ^^.

SusannAlg
11/9/08, 7:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Lite kort jag gjorde förra året… i år har jag bara börjat plocka lite i alla mina papper och grejor…. får se om lusten kanske kommer smygande…

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

SusannAlg
11/9/08, 7:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31

några till….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

SusannAlg
11/9/08, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

å några till….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

TerriZue
11/12/08, 9:04 PM
#33

I år ska jag för sörsta gången (förutom när jag var liten) göra egna julkort. :) Tycker om att pyssla men har aldrig tänkt på att göra egna julkort. :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

 /Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

Emo
11/8/14, 9:51 AM
#34

Nog är det roligare med dessa kort än de färdigköpta. Börja i tid så hinner du kanske.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Upp till toppen
Annons: