Annons:
Etikettsmycken
Läst 5564 ggr
Ellenfyrkant
10/30/07, 4:15 PM

Smyckesillverkning!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag gör Smycken och säljer. Har gjort massa olika saker ex. ringar, halsband, armband, örhängen och någon byxkedja också ;D

Men nu undrar jag om det är någon mer som håller på med smyckestillverkning som skulle kunna ge mig lite nya tips och ideér, då det står helt stilla i huvudet nu.

Allt på bilden har jag själv tillverkat ;D Kommentera gärna!

Mvh Ellenfyrkant

Annons:
Ellenfyrkant
11/23/07, 11:24 PM
#1

Ingen ?

Mvh Ellenfyrkant

karins
11/24/07, 12:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag tillverkar Smycken emellanåt, mest som jag ger bort i present. Sånt hjärta du har gjort är fint. är det svårt att göra?

Här är ett halsband jag gjort. med sötvattenpärlor och halvädelstenar i detta bergskristall, även droppen i bergskristall.

karins
11/24/07, 12:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ett till halsband, med slipade svarta glaspärlor mellandelar och kedja.

karins
11/24/07, 12:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här ett armband, med toggellås olika roliga mellandelar och några sötvattenpärlor.

Ellenfyrkant
11/24/07, 2:26 AM
#5

Ååh, tack för nya tips :) Fastade för det där svarta halsbandet :D Väldigt fint måste jag säga!

Roligt att du gillade något jag gjort också ^^ Ja hjärtat var väl lite sådär, det tog lite tid och det gick åt en hel det metalltråd. Och pärlan kom jag på att sätta dit stälv, hel nöjd faktiskt! Men antar att du inte gjort sånna hjärtan förut eftersom du frågar, så mitt svar får väl bli att det går åt en hel del metalltråd, det är pillrigt och man får ha tålamod ^^ Om du härmar får du gärna ta kort på och visa;) Så får vi se om jag kan göra ett halsband inspererat av dig. Visar gärna i så fall också om du vill ;)

Mvh Ellenfyrkant

Puma77
11/24/07, 9:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Även jag har några men ska se vilka jag har bilder på.

Först ut är örhängen, har bl.a sötis, facetterade och pyramidpärlor tillsamman med rocaille.

 

//Pia

Annons:
Puma77
11/24/07, 9:58 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ett hänge med runda, pyramid och rocaille.

 

//Pia

Puma77
11/24/07, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Lite blandat smått och gott.

 

//Pia

Puma77
11/24/07, 10:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Även en hel del mobilsmycken blir det.

 

//Pia

Ellenfyrkant
11/24/07, 1:01 PM
#10

Tack för tipsen Puma77 :D

Mvh Ellenfyrkant

karins
11/24/07, 2:17 PM
#11

#5 Tack!  Jag har aldrig gjort sådant hjärta. har alltid undrat hur man för ihop det. Antar att man får forma det efterhand. Får se om jag kan få ihop ett hjärta :-)

Ellenfyrkant
11/24/07, 2:39 PM
#12

Ja, gör så :D Forma efterhand ja :) För försök inte att böja allt efter för det är hopplöst! Utan börja göra en fin grund, sen bygg på :) Och lägg till dekorationer efterhans om du vill ha. Ex. som min pärla :D

Mvh Ellenfyrkant

Puma77
11/24/07, 2:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

En beskrivning på trasselhjärta som jag såg i en bok var att man snurrar en oval som grund först. Därefter formar man den till ett hjärta och trasslar på olika sätt runt om. Finns  hur många sätt som helst att trassla på. Mycket som #0 har gjort eller lite mindre.  Färgad wire eller silvertråd. Tjock  eller tunn tråd.

Här är en av dem jag har gjort, ett exempel. 

En smaksak.

 

//Pia

Annons:
Ellenfyrkant
11/24/07, 3:11 PM
#14

Ja, kul att du också flikar in och ger tips. Och om man ska göra "ditt" hjärta är det kanske enklast att börja med en oval. Men mitt blir för tjockt och hårt för att börja göra en oval på ;)

Mvh Ellenfyrkant

Puma77
11/24/07, 4:43 PM
#15

Ja jag tar bara en oval först innan jag börjar vira tråd runt om, bara så jag vet hur stor den blir. Snurar kanske tre varv beroende på trådens tjocklek. Knipsar av den och formar ovalen till ett hjärta. Efter det börjar jag trassla runt tråden åt alla konstiga håll och slänger in en eller flera pärlor lite varstans.

Men det är ju ocskå vilket man själv tycker är lättast och som passar en själv. Man får ju testa olika varianter innan man hittar sitt sätt. Det roligaste med trasselhjärtan är ju att det egentligen inte finns en riktig beskrivning på hur de ska se ut, det är den egna fantasin som skapar dem.

 

//Pia

Zandra---83
11/24/07, 5:52 PM
#16

Jag önskar jag hade bilder på det jag gjort, men jag får försöka fixa bilder på det jag gjort! :)

Vad roligt att se vad andra (ni) gjort, jag har legat nere med mina smycket nu i säkert ett halvår pga jag ej vet vad jag ska göra. Har tappat inserationen, men ni hjälper mej att börja få igång det hela igen! Så jag hoppas på att kunna börja igen.

Tack för så mycket fina bilder! Super kul och så otroligt fint allt ihop! ;)

karins
11/24/07, 6:25 PM
#17

#12 och#13 Tack för hjärtliga tips :-) En grund först och sedan bygga på. japp! Ska inhandla lite tråd.

Puma77
11/24/07, 7:13 PM
#18

Kul att ni känner er inspirerade av våra bilder och tips. har själv legat nere med pysslandet men det kommer sakta tillbaka. Är lite seg med inspirationen med så det är kul att se vad andra gör så man får lite idèer igen.

 

//Pia

Idaz
12/4/07, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Jag gör mycket Smycken i pärlor och ståltråd. Här kommer lite bilder. (Jag har tagit alla kort med min dåliga mobilkamera så det blir kanske lite suddigt)

Idaz
12/4/07, 8:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Jag hade visst bara 2 … Kanske lägger in lite fler bilder senare

Annons:
CarolineO
12/5/07, 9:09 AM
#21

#20  Det är ju jättefint!   Gör du halsbandet (eller är det ett armband) oxå i ståltråd?    Blir det inte stelt? Eller kan man komma ifrån det på ngt vis?

Jättefina! Lägg gärna in fler bilder =0)

CarolineJ
12/8/07, 9:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Fortfarande nybörjare! men övning ger fina Smycken Flört

storkenflyger
12/9/07, 8:22 PM
#23

Här var det många olika snygga smycken

jiskadesign
12/10/07, 3:17 PM
#24

Hej!!

Jag har ett pärlföretag o anordnar bland annat tillverkningskvällar där man kan lära sig grunderna eller om man har vanan inne så komma att inspireras av de andra deltagarna och skapa i härlij stämmning!! Håller till liten bit utanför Göteborg!

rakuLotta
12/11/07, 5:37 PM
#25

Fina Smycken. Är på jakt efter en kamera och det var väldigt fina bilder du tagit Puma 77. Får jag fråga vad för kamera du har?

Puma77
12/11/07, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

#25 jag har en olympus sp 550 i en del av dessa bilder hade jag riggat upp en mycket enkel liten "fotostudio" nja kan kanske inte kallas de ens men.

Jag hade ett stort ark svart papper som jag ställde lutande upp mot en vägg. Sen hade jag två lampor på vardera sida för att få bort eventuella skuggor. Använde sen supermacro på kameran.

 En liten bild som jag tog när mitt monster ville att jag skulle byta motiv. Ni kan se något hur jag menar.

 

//Pia

CarolineJ
12/12/07, 2:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

gjorde detta i förrgår, faktiskt nöjd :)

Annons:
storkenflyger
12/12/07, 11:22 AM
#28

#27 Nöjd ska du vara Det var snyggt

Morrhoppan
12/17/07, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Har just gjort mina första halsband, det här är det ena.

Liss
12/18/07, 6:15 PM
#30

#27 otroligt snyggt!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Denna kommentar har tagits bort.
Idaz
1/31/08, 2:28 PM
#32

#21 Inte ståltråd, jag har bara trätt på vanlig fiskelina och det är lixxom ett armband som går 2 varv runt handleden men det var jättelängesen jag gjorde det :P

Idaz
1/31/08, 2:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Dom här örhängerna gjorde jag i går av kedja och glaspärlor. Jättelätt!

(ledsen för suddig bild, taget med mobilkamera)

cissi76
2/15/08, 8:21 PM
#34

Hur gör ni när ni ska säkra änden på ett halsband tex. så att linan inte kanar ur ringen?

Annons:
Ellenfyrkant
2/15/08, 11:01 PM
#35

#34 ringen ?

Mvh Ellenfyrkant

karins
2/16/08, 1:20 PM
#36

#34 En klämpärla efter pärlorna..sedan trär jag tillbaka linan genom ringen och pärlorna en bit och knipsar av linan.

CarolineO
2/16/08, 6:09 PM
#37

Jag knyter och tar superlim, sen en knutgömma.

CarolineJ
2/16/08, 11:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

gjorde detta för ett tag sen.

Upp till toppen
Annons: