Annons:
Etiketterhandarbetetextilvirkatstickat
Läst 3781 ggr
CarolineO
6/7/09, 5:46 PM

Vad gör ni nu?

Som vanligt när solen börjar kika fram sjunker aktiviteten här inne.
Gör ni något pyssel när ni njuter i solen, eller blir det mest glass och andra sommaraktiviteter?

Själv stickar jag på en tröja, är klar med fram- och bakstycke och har börjat på ena ärmen

Annons:
JohannaMax
6/7/09, 11:25 PM
#1

Här händer inte mycket…Väntar på att bebisen ska titta ut sen hoppas jag komma i gång med pysslandet igen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

SusannAlg
6/8/09, 12:16 PM
#2

Håller på att förbereda och prismärka smycken som jag ska lämna in till försäljning på en hantverksutställning som varar ända till Augusti. Allt måste märkas med pris och namn, så att dom vet vems det är. Så det är lite pillgöra.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Tiana
6/8/09, 9:39 PM
#3

Just nu virkar jag en stoooor mormorsruta som ska bli en filt… I övrigt är det lite paus från pysslandet nu i sommar

majkatt
6/9/09, 12:19 AM
#4

Ja det blir inte mycke med pysslandet nu. Men jag ska väl försöka starta en vävstuga så det blir väl en hel del pyssel med det.

[Crazyonthis]
6/9/09, 12:34 PM
#5

Jag broderar för fulla muggar, har redan broderat klart en stor duk som jag påbörjade förra sommaren och nu har jag börjat på en annan duk. Jag får nästan mer lust att brodera på sommaren än övrig tid på året…Vet inte vad det beror på…..

inisklo
6/9/09, 12:53 PM
#6

Obestämd…jag är ensam,med mina hundar o katten så får jag göra lite annat pyssel så här på sommaren.Vi bor på landet i en liten styga…

Planterat blommor…

Plockat ogräs…

Grävt…planterat bärbuskat o annat…

Prov kört el sågen…

Tagit hand om träd,som grannen har såget ner…

Tagit hand om massor av ved som skulle klyvas,som jag har fått,av en annan granne…

Liten lista som jag har,att pysla…o som jag har pyslat…

Jag har klyvat ved..aj..aj..ont i ryggen..Bra,att vädret är så dåligt,att jag kan vara inne o leka lite med datoren…Skrattande

Fast jag hinner göra lite annat tex.har jag fållat duk,sytt lite olika saker till Rödis osv…

När det är fint vädret o jag vill pysla…då packar jag mina målar saker o sitter i alltan o målar…eller läser nåt…

Annons:
Sofiae
6/9/09, 7:45 PM
#7

Mitt pysslande har tagit semester ett tag.

Men bara värmen kommer tillbaka har jag tänkt sitta ute å måla och brodera. Det är väldigt lämpligt att sitta ute för ljuset blir aldrig så bra inne. Jag tränar mej på akvarell- men ack så svårt.

inisklo
6/9/09, 9:39 PM
#8

#7 Juu..u det är bra ljus ute… sitta o måla eller brodera osv

Jag har försökt med akvarell några gången,men som du skriver

ack så svårt Obestämdtycker,att det är ingenting för mig,men vill inte ge efter..jag ska måla minst en tavla(liten heh-hee), som jag är nöjd ,om inte merSkrattandenågongång…Lycka till med "träning"…

Ps..får jag fråga var broderar du???

Sofiae
6/10/09, 12:07 AM
#9

Jag broderar mest dukar, just nu har börjat på en med citroner på och så håller jag på med en toarulle-hållare. Till påsk broderade jag två smådukar i korsstygn, har två kvar att brodera till nästa år.

Jag tycker inte du skall ge dig med målningen, övning ger färdighet.

CarolineO
6/10/09, 2:59 PM
#10

Precis!  Om man tycker något är svårt men skoj är det bara att öva & öva, till sist blir man bra  =0)

inisklo
6/10/09, 3:56 PM
#11

#9 #10

Jag har provat några gången så där längre tid o får inte riktigt nån vidare känsla till akvarell målning.Där mot tycker jag att måla olja och allmmogefärg o porslin har jag målat.

När jag målar med dom färge är det precis som pensel bara flyter in..så kul är det.

Porslin målning har jag slutat många år sen.Hadde ingenstans av närheten,att låta dom brännas.Det gick bra så länge när jag bodde på stan o gick på kursen.

#9 jag har också på gång korsstyng handarbete(nån st)som bara väntar,att bli färdiga.Det är roligt syllelsättning..jag har såna som ska bli tavlor..när..jaa..a..det är en anna sak heh-heh

oi-oi har vist skrivit brev..

Tuvan
6/12/09, 9:29 PM
#12

Jag jobbar på vardagarna nu, slutar fem och orkar inte göra ett dyft efter det.. Sen väntar jag mest på inspiration. Är så himla sugen på att pyssla.. men kan inte tvinga fram det :/

Sofiae
6/16/09, 12:13 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Nu är citronduken klar.

Annons:
CarolineO
6/16/09, 9:36 AM
#14

#13   Vad somrig och fin  =0)
En av tjejerna i vår syjunta broderar också sådana dukar. Hon tycker det är superskoj    =0)

Sofiae
6/16/09, 4:12 PM
#15

Tack!  Jag har den på bordet ute på altanen.

inisklo
6/18/09, 9:59 AM
#16

#13 va fin den blev..men du är väl inte syr som citron?Skrattande

Har jobbat mycke där ute,men jag har hunnit måla lite.Jag har såna stora snäckor(vita)som jag har målat lite av olika färger.Ovan sidan har blivit lite olika brynt o inne har jag målat blå o sen olika blommor.

Synd,att jag kan inte visa nåt till er änn för det finns inte den möjlighet i den datoren som jag har fått låna,men på hösten önskar jag,att kuna köpa egen med finesser osv.

Det är molnigt ute men rengnar inte då blir det jobb i tomten(ved)

#14 CarolineO hur har din mamma lärt  sig den här med datoren?

CasperCo
6/18/09, 4:07 PM
#17

fundera på o  teckna  lite.. skulel vilja göra lite Smycken.. softar nu vid datorn dock:) ska baka senare :) dock ej kanske pyssel men ändå:)

Upp till toppen
Annons: