Annons:
Etikettbildgalleri
Läst 3018 ggr
[Dandelion1000]
6/17/10, 11:57 PM

Dandelions Alster!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Tänkte visa upp lite saker jag gjort under denna vecka. Och kan säga att jag är super nöjd med alla dessa underbara saker :)

Först ut är två ramar som jag gjort av trolldeg som jag sedan spraymålat i guldfärg. Den ena blev större än den andra p.ga av att de krympte i ugnen.
Bilderna har jag tagit själv och är på min hund, Ninja.

Annons:
[Dandelion1000]
6/18/10, 12:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer två kuddar i bokstäver, M som i Michael (min sambo) och K som i Kamilla. Framsidan och baksidan är gjorda i ett blått rutit tyg och kanten i ett silverfärgat glansigt tyg.
Dom är inte helt klara ännu, för jag har ingen stoppning hemma. Så just nu är dom fyllda med tidningspapper.

[Dandelion1000]
6/18/10, 12:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Det tredje pysslet jag gjort är en rosett kudde. Den är inte heller klar och är också fylld med tidningspapper. Funderar faktiskt på att göra en till, men jag får se.

[Dandelion1000]
6/18/10, 12:02 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Och det nuvarande sista alstret jag gjort är två grytlappar i samma tyg som kuddarna. Enkla med super snygga :)

[Daisy-Moa-Elsa]
6/18/10, 1:17 PM
#4

Trolldeg? Ha ha hade trott gräs/ vass eller nåt liknande, fräckt. Jättefina saker.

old_Louisez
6/19/10, 2:54 PM
#5

jättefint!!

Aviendha
6/21/10, 4:30 PM
#6

Åh, älskar rosettkudden!

Hm, grytlappar har jag inte ens tänkt på att man kan göra själv, det ger ju verkligen nya möjligheter för att pimpa köket :)

Annons:
Aviendha
6/21/10, 4:31 PM
#7

Glömde hälften, klantiga jag Skrikandes

Vad har du stoppat grytlapparna med?

[Dandelion1000]
6/22/10, 7:07 PM
#8

#6 Det är super enkelt att sy en rosettkudde, du syr en rektangelkudde, sedan stoppar du kudden på sidorna, och lite i mitten. Sedan syr man bara ett band som man trär runt kudden och syr fast på baksidan - klart :)
Fast jag hade inget snyggt tyg så jag använde lite ljustblått tyg som grund sedan ett lättare tyg med mönster på (från en gamal balklänning)

Grytlapparna är stoppade med en gamal handuk som jag bara "sytt" in. Sedan sytt ett X på lapparna för att handuken ska hålla sig på plats.

Hoppas jag gav dig lite vägledning. Och dessa saker var verkligen så enkla att sy Tyst

[Dandelion1000]
6/22/10, 7:10 PM
#9

#4, Haha, ne, det är trolldeg som jag "cirklat" (hittar inge bra ord för det). Jag har alltså gjort avlånga bitar som jag sedan sicksackat runt. Sedan tog jag och skar ut en kartongbit som jag limmade fast på baksidan av leran för att ge stabilitet. Och till sist tog jag en träplatta längst bak för att hålla bilden på plats :)

Men det vart verkligen jätte snyggt

Aviendha
6/22/10, 7:13 PM
#10

#6 Tack! Skrattande

Taci
6/23/10, 7:13 PM
#11

Vad duktig du är! =)

Gillade rosettkudden mest =)

[TrevorS]
6/25/10, 2:01 AM
#12

Ja rosettkudden var fin. Kanske man borde testa göra. =)

SusannAlg
10/13/10, 4:44 PM
#13

Denna tråden hade jag missat…..

Häftiga ramar! Å, skojiga kuddar!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Annons:
Ceciliaolucifer
10/13/10, 11:47 PM
Emo
9/17/17, 9:06 AM
#15

Flera intressanta alster. De kan komma väl till pass i höst.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Choklad
9/29/17, 10:45 AM
#16

Roliga och fina ide`er. Jag tycker om grytlapparna särskilt,  och bra  ide med att ha frotte` emellan 👍

U R us

[Rhonda]
9/29/17, 10:53 AM
#17

Vad bra att gamla trådar blir puffade!

(Dandelion1000). Dina saker är jättefina!

Upp till toppen
Annons: