Annons:
Etikettlera
Läst 4925 ggr
LadyNight
8/11/10, 4:43 AM

Var kan man köpa vit silikon?

Tänkte fråga er pysselmänniskor där ute var man kan få tag på vit silikon som när det torkar blir stadigt, men inte stenhårt. Letar nämligen efter ett material i lera eller liknande som man kan få till så det ser ut som grädde.

Väldigt tacksam för tips :)

Annons:
hindul
8/12/10, 3:30 AM
#1

Fogmassa till kakel kanske kan fungera? Den blir väl lite seg-hård när den torkat…?

LadyNight
8/13/10, 7:56 AM
#2

Tack för tipset, ska kolla upp det :)

[Daisy-Moa-Elsa]
8/13/10, 2:56 PM
#3

Hm, har precis kaklat och fogmassan är grå och som mer åt "cement" hållet….tänker du inte på något annat nu?

Jag skulle kolla silikoner med en badrums/kökshantverksbutik, det man fogar vid bänkskivor och så för att hindra att vatten kommer in. Eller ett ställe med snickerier då man kan foga lister som inte är för våtrum med silikoner med.

hindul
8/14/10, 5:59 AM
#4

Öhmm… kakling är inte min starka sida… har gjort det en gång för 12 år sedan och det försöket slutade med att vi fick såga loss den biten av väggen (gipsskivan) där jag börjat kakla! Efter det har jag inte gett mig på det igen.
Men jag tror att jag menar ungefär det samma som du beskriver - nåt vitt som man smetar i skarvar för att hindra vatten att tränga in.
Men kan man inte ha det mellan kakelplattorna också? Jag menar inte det grå, gryniga som man har som "klister" utan det man pular ner mellan plattorna det sista.

[Daisy-Moa-Elsa]
8/14/10, 12:53 PM
#5

Nu har jag ju inte kaklat miljoner gånger men aldrig sett silikon mellan kakelplattorna däremot nertill mot diskbänker, badkar och liknande för att hindra fukt gå ner. Men kanske finns silikon man har mellan med som slutfinish eller nåt

Emo
8/23/17, 9:52 AM
#6

Kollar bara vad andra skriven om silikon och får fram detta.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Upp till toppen
Annons: